Návrat na Vasekupony.cz

Jak začít běhat? Toto musí vědět každý začátečník

S příchodem letního období nás to do přírody a za sportem táhne více než jindy. Kromě toho se někteří z nás snaží před sezónou dostat do formy nebo shodit pár nadbytečných kil. Výbornou kardio aktivitou je běh. Pokud ale nevíte, jak správně běhat, poradíme vám!
 
Krůček po krůčku
 
Pokud i máte dobrou kondičku a věnujete se nějakému sportu, s během musíte začít opatrně a postupně. Dochází při něm k náporu na svaly a klouby a ty si na novou zátěž musí postupně zvyknout. Zároveň je důležité neztratit motivaci hned na začátku tím, že si přivodíte svalovou horečku nebo zranění. Takže nezapomeňte na starou ověřenou radu: "Pomalu dál dojdeš".
 
Jak tedy postupovat? Před každým během byste se měli rozehřát a protáhnout svaly, klouby a šlachy. Tím je připravíte na aktivitu a předejdete nepříjemným zraněním. Krátký 5 minutový strečink zaměřený na všechny svalové partie je opravdu nutnost. Stejně je dobré zařadit ho i po proběhnutí, čímž uvolníte namáhané svaly.
 
Na samotný běh si vyhraďte asi půl hodinu času a během tréninku zpočátku se zaměřte více na rychlou chůzi, kterou prostřídate s běžeckými úseky. Trénujte i správnou techniku ​​rychlé chůze a berte ji jako součást tréninku, nikoli pouze jako přestávky. Postupně, jak budete získávat vytrvalost, můžete prodlužovat běžecké úseky a zkracovat úseky rychlé chůze. Důležitá je i regenerace - po dni běhu si dopřejte alespoň jeden den na regeneraci, tedy běhejte maximálně 3x týdně. Pokud kromě toho například chodíte do posilovny, můžete tyto aktivity prostřídat a každou z aktivit zařadit 2x týdně.
 
 
Jak správně běhat
 
Techniky běhu jsou různé a stejně i názory odborníků na ně. Nášlap přes patu, nášlap přes špičku ... Záleží to od terénu, od zdatnosti běžce i od toho, co mu nejvíc vyhovuje. Zkoušejte, ale buďte opatrní. Nejdůležitější je držení těla - má být pevné, ale ne rigidní. Dbejte na narovnaná záda, stažené břicho a uvolněné ramena. Běh má být lehký, proto pokud tento pocit nemáte, vyzkoušejte zkrátit krok. Běhejte pomalu, poklusem. Pravidelně a zhluboka dýchat je nutnost, protože při této aerobní aktivitě potřebuje tělo velký přísun kyslíku.
beh
 
Kam a kdy jít běhat?
 
Pro začátečníky, kteří ještě nemají dobře zvládnutou techniku ​​a zároveň potřebují nenáročný terén, je ideální běh na oválu, po trávníku nebo po lesní cestě bez překážek a výškových převýšení. Mnoho běžců určitě setkáváte i v ulicích. Asfaltové cesty ve spojení s nekvalitní obuví a nesprávnou technikou běhu se ale mohou negativně odrazit na zdraví. Proto začátečníkům takový terén nedoporučujeme.
 
Na otázku, kdy během dne je nejlepší jít běhat, neexistuje univerzální odpověď. Lidé typu "sova", kteří chodí spát pozdě a kterým ranní vstávání nevoní, se asi těžko namotivují na běh při východu slunce. Naopak ti, kterým ranní vstávání nedělá problém, si možná rádi odběhnou svou půlhodinku hned ráno a nadopovaní endorfiny budou potom v práci čilejší a výkonnější. Pokud vám to povinnosti a časové možnosti dovolí, v podstatě můžete běhat kdykoliv během dne. Zkoušejte, co vám vyhovuje nejvíce.
 
Začněte bez zbytečných investic
 
Běh je velmi praktický sport i díky své nenáročnosti na výbavu. Můžete s ním začít prakticky okamžitě. Každý z nás najde ve skříni sportovní oblečení a tenisky. Běžeckou obuv a oblečení doporučujeme řešit až po několika týdnech tréninku, pokud nabudete jistotu, že to s běháním nevzdáte. Běžecká výbava může posloužit jako odměna a zároveň motivace k dalším tréninkem. Začněte kvalitními běžeckými teniskami a dále oblečením a doplňky podle vašich potřeb a preferencí.
bežecká obuv
Myslíte to s během vážně? V tom případě si zasloužíte pořádnou běžeckou výbavu - obuv, oblečení a praktické doplňky. Vše potřebné nakoupíte nejvýhodněji díky slevovým kupónem v eshopech Insportline.cz, Gamisport.cz, Sportobchod.cz nebo v Sportsdirect.com.