Bezpečnost je na prvním místě
To, že elektromobily nejsou bezpečné, je asi ten největší mýtus. I elektromobily, stejně jako auta se spalovacím motorem, musí projít bezpečnostními testy. V opačném případě by se do ulic nedostaly. O jejich kvalitě svědčí i vynikající výsledky v testování bezpečnosti.
Navíc, absence spojky a manuální řízení převodovky nabízí větší rozsah funkcí. Nejenom že jsou tiché a energické, ale i mimořádně jednoduché na používání. Samozřejmostí jsou asistenční systémy, ale také automatické odpojení baterie v případě dopravní nehody.
Jak je to ale s chodci? Jsou pro ně elektromobily nebezpečné, protože jsou extrémně tiché? Pro chodce představují zvýšené riziko. To je i důvod, proč evropská legislativa trvá na usměrnění, aby elektromobily do rychlosti 20 – 30 km/h vydávaly specifický zvuk. A to, hlavně během couvání.

Nevýhody elektromobilů
Tak jako všechny nové inovace, i elektrická auta disponují nejenom výhodami, ale i několika nevýhodami. Většina z nich je spojená s kontroverzí ohledem lithium-iontových baterií, vysokým vstupním kapitálem při jejich koupi nebo zdlouhavým a pracným nabíjením.
Jsou drahé
I nejlevnější elektromobily jsou pro běžného Čecha stále poměrně drahé. Za mnohé značky zaplatíte často dvojnásobek jako v případě koupi stejného modelu se spalovacím motorem. Mnozí kupující si tak raději koupí „pořádné auto“ než malý elektromobil do města.
Prodej elektromobilů se pohybuje ve vyšších částkách. Vaše prvotní větší náklady se vám ale můžou vrátit na provozních nákladech. Závisí to od mnoha faktorů – jak často nabíjíte na rychlo-nabíječkách, které baterky výrazně opotřebovávají, kolik kilometrů najezdíte a podobně.

Zdlouhavé a pracné nabíjení
S elektromobilem si rozhodně musíte vylepšit váš osobní time management. I když je nabíjení v současnosti rychlé a jednoduché, pro mnoho lidí se stává problémem. Přejít tu samou trasu vám zabere více času, protože auto musíte dobíjet. Průměrný elektromobil ovšem na jedno nabití zvládne 150 – 200 km na dálnici.
Většina majitelů si kvůli prodloužení životnosti baterie elektromobily nabíjí doma. V domácím wallboxu si auto dobijete na 80 % kapacity přibližně za 4 hodiny a 15 minut. Tuto dobu ovšem můžete výrazně zkrátit pomocí rychlonabíječky. Dobíjení tak může trvat jenom neuvěřitelných 40 minut.
Zhoršují klimatické změny
Elektromobily v rámci provozu neprodukují do ovzduší žádné emise. Jejich největším problémem jsou baterie. Na jejich výrobu potřebujeme vzácné kovy. Hlavně lithium či kobalt. Kobalt se už sice na výrobu elektrobaterií téměř nevyužívá, no v případě lithia je to stále aktuální problém.
Některé z baterií je možné recyklovat. Většina ovšem končí na skládkách nebezpečných odpadů. Nejnebezpečnější se tak stává jejich uskladnění bez toho, aby do půdy pronikly nebezpečné toxiny.